tisdag 29 maj 2012

Pappersjulgranar att dekorera bordet med

 Arvids barnkalas ska ha temat dinosaurier. Vi har redan beslutat att bordet ska vara dukat i gröntmed många dinosaurier på. Men det skulle kännas litet torftigt om bara dessa bestar stod på bordet, det vore väl fint om det ärven fanns litet träd placerat runt om på bordet? Jag erkänner, jag har ingen aning om huruvuda granar fanns under dinosaurietiden eller inte, jag har aldrig sett dem på bilder då man återger dinosaurier, så svaret är sannolikt nej. Men i sammanhanget var det viktigt med träd som kan stå någorlunda för sig själva.
Jag gjorde fört en mall av något jag tyckte kunde godtas för en gran. Det är viktigt att granens nedersta grenar är någorlunda jämna under så att de kan stå stadigt.
Sedan ritade jag två granar på grönt kartongpapper och klippte ut.
Den ena granen klippte jag ett snitt från granens topp och ner mot mitten.
Den andra granen klippte jag från granens botten och mot mitten.
Sedan var det bara att trä samman de båda granarna.
Granen kan stå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar